Melyik a legjobb kollagén gyakori kérdések. Pure Kollagén és Hialuronsav - 90 db


A kollagén-kiegészítők szedésének 6 legfontosabb előnye

Az egyik legfontosabb funkciója, hogy ellenállóvá tegye a szöveteket a nyújtó erőhatásokkal szemben. Felelős a bőr rugalmasságáért és hidratáltságáért, segít megőrizni a porc, a csontok, az izomszövet és az artériák egészséges szerkezetét, sőt, még a sebgyógyulásban is szerepet játszik, nem véletlen tehát, hogy egyre többen szednek kollagén táplálékkiegészítőt. Kérdés azonban, hogy valóban hasznos-e a külső forrásból történő kollagénpótlás, és ha igen, vajon mire kell figyelnünk az ideális táplálékkiegészítő kiválasztásakor.

Nézzük, mit mond a szakirodalom! Testünk képes arra, hogy természetes úton, saját maga állítsa elő a kollagént, ugyanakkor ahogy öregszünk, a kollagéntermelés mértéke folyamatosan csökken. Hirdetés Számos kutatás foglalkozik a kollagénpótlással, egyaránt csípőcsont pattanás és kezelés a bőr minőségére, a csontsűrűségre, az ízület egészségére, illetve a testösszetételre gyakorolt hatását.

Az eredmények ugyan szinte egységesen biztatóak, de nem árt hangsúlyozni: jóval több kutatás szükséges ahhoz, hogy magas szinten bizonyítottnak tekinthessük a kollagénpótlás előnyeit, hisz kevés a független, azaz érdekelt céghez nem köthető szakirodalom. Ráadásul a kutatások általában egy-egy szűk területet fednek le, és relatíve kis esetszámmal kevés résztvevővel dolgoznak.

Érdemes tehát valamennyire kritikusan tekinteni az alábbi eredményekre, azt azonban elmondhatjuk, hogy a jelenleg rendelkezésünkre álló adatokból úgy tűnik, az életkor előrehaladtával több szempontból is célszerű lehet kollagéntartalmú táplálékkiegészítőt fogyasztani.

melyik a legjobb kollagén gyakori kérdések

Kezdjük egy olyan kérdéssel, amely különösen a nőket foglalkoztatja: vajon milyen hatást gyakorolnak a kollagénes táplálékkiegészítők a bőr minőségére többek közt a ráncokra? Nem meglepő tehát, hogy a kollagéntermelődés csökkenése elsődleges szerepet játszik a bőr öregedésében. Egy ös tanulmányban [2] a kutatók laboratóriumi vizsgálatokkal kerestek választ arra a kérdésre, hogy a szájon át szedhető kollagénes táplálékkiegészítők vajon javítják-e a bőr minőségét.

Arra az eredményre jutottak, hogy egy mindössze 8 hetes kollagén kúra szignifikánsan növelte a bőr hidratáltságát, és mindössze 4 hét kellett ahhoz, hogy szignifikánsan növekedjen a kollagénsűrűség és csökkenjen a kollagénlebontás.

Hasonló eredményre jutott az a kutatócsoport [3] is, amely év közötti nőknél vizsgálta a kollagénes táplálékkiegészítés hatását. A kollagén hosszú távú 8 hét használata szignifikánsan csökkentette a bőr szárazságát és a melyik a legjobb kollagén gyakori kérdések, valamint fokozta annak rugalmasságát.

Végezetül említsünk meg egy alig 3 éves kutatást [4] is, amely szintén alátámasztja a kollagénes táplálékkiegészítők bőrre gyakorolt pozitív hatását. Összességében tehát nagyon úgy tűnik, hogy a kollagénes táplálékkiegészítők jelentősen hozzájárulhatnak a bőröregedés elleni küzdelemhez a cikk végén kitérek a kollagéntartalmú arckrémekre is. Nézzük, mi a helyzet ízületeinkkel, segít-e a kollagén mesterséges pótlása!

A kollagén jelentős szerepet játszik a porcképződésben duzzanat a térdízületben hogyan kell kezelni, a kollagéntermelődés csökkenése tehát fontos kockázati tényező lehet az osteoarthritis degeneratív ízületi gyulladás kialakulásában.

Egy es metaanalízis [5], illetve egy os áttekintő közlemény [6] a tudományos világban mind a metaanalízis, mind az áttekintő közlemény magas szintű bizonyítéknak számít, hisz mindkettő több azonos témájú kutatás eredményeit dolgozza fel egyaránt arra az eredményre jutott, hogy a kollagén hatékony lehet az osteoarthritises panaszok csökkentésében, méghozzá elsődlegesen a betegséggel járó merevségek, feszességek oldásával, illetve a fájdalom csökkentésével.

Ez a cikk is érdekelheti A degeneratív ízületi gyulladás megelőzhető Vajon hat-e a kollagénes táplálékkiegészítés a csontok egészségére? A csontok egyik legfontosabb építőeleme szintén a kollagén. Az életkor előrehaladtával csökken a kollagénszintézis, így ezzel együtt csonttömeget is veszítünk.

Az alacsony csontsűrűség vezet az osteopenia csontsűrűség-csökkenés és az osteoporosis csontritkulás kialakulásához, ez utóbbi elsődleges szerepet játszik az időskori csonttörések bekövetkeztében.

Nem véletlen tehát, hogy nagy jelentőséggel bírnak a kollagéntartalmú táplálékkiegészítők csontépítésre gyakorolt hatásaival kapcsolatos kutatások. Ez a cikk is érdekelheti A csontritkulás osteoporosis előjelei és veszélyei Egyelőre nem teljesen tisztázott, hogy a kollagénes táplálékkiegészítés javítja-e a csontok egészségét.

Kollagén vs. kollagén: melyik típusra van szükséged?

Egy es tanulmány [7] szerint a kollagén szedése egyáltalán nem befolyásolta a csontok egészségét osteopeniában szenvedő posztmenopauzás nők esetében, ugyanakkor több más kutatás jutott ezzel ellenkező eredményre.

Egy as tanulmányban [8] egy év alatt alatt a kollagénes táplálékkiegészítés hatására a posztmenopauzás nők csontsűrűsége szignifikánsan nőtt, egy másik, szintén egy éves kutatásban [9] pedig arra jutottak a szakemberek, hogy a kizárólag kalciumot és D-vitamint tartalmazó táplálékkiegészítőknél jóval hatékonyabban javította a csontok minőségét a kalciumot, D-vitamint ÉS kollagént is tartalmazó táplálékkiegészítés, mégpedig azáltal, hogy a vérben csökkentette azon fehérjék mennyiségét, melyek a csontok lebontását segítik elő.

Újabb érv tehát a kollagénpótlás mellett. Az anyagcsere-folyamatok hatékonyságának fokozásában, illetve a tiszta izomtömeg növelésében egyaránt nagy segítség lehet tehát az extra kollagén természetesen csakis az adekvát testmozgás mellett, anélkül szinte fabatkát sem ér.

A kollagénben található glicin például kulcsszerepet játszik a glükóz szőlőcukor bontásában és az izomsejtek működéséhez szükséges energia előállításában, így közvetlenül is térdízület kezelése és az izomszövet épülését.

Ezenfelül az emésztésben és a központi idegrendszer működésében is fontos tényező. A másik építőelem, az arginin pedig nemcsak a sebgyógyulást támogatja, de az izomzat regenerációjában, illetve annak fejlődésében is szerepet játszik. Egy kutatásban [10] azt vizsgálták, hogy vajon fokozza-e a kívülről bevitt kollagén az edzés hatékonyságát izomerő szempontjából. Egy 12 hetes edzésprogram elején és végén megmérték melyik a legjobb kollagén gyakori kérdések kutatásban részt vevő kollagént szedő, illetve azt nem szedő pontosabban placebót kapó férfiak izomtömegét és izomerejét.

Azok körében, akik kollagénes táplálékkiegészítőt szedtek, mind melyik a legjobb kollagén gyakori kérdések izomtömeg, mind az izomerő szignifikánsan nagyobb mértékben nőtt az edzés előtti állapothoz képest. A kutatók az eredmények alapján feltételezik, hogy a kívülről bevitt fürdők az izületek és fájdalmak fájdalmaira a saját magunk által megtermelt kollagénhez hasonlóan stimulálja az izom épüléséhez szükséges fehérjeszintézist.

Újabb jó pont a kollagénnek! A fentebb felsorolt pozitív hatások mellett egyébként számos más előnye is lehet a kollagénpótlásnak ilyen lehet pl. Összességében tehát nagyon úgy tűnik, hogy a kollagénpótlás számos területen segíthet a szövetek öregedésének lelassításában, illetve az öregedés hatásainak csökkentésében. A kérdés tehát most már csupán az, hogy milyen készítményt válasszunk és hogyan szedjük azt.

  1. Minden, amit a kollagénes táplálékkiegészítésről tudni szeretnél
  2. Pure Kollagén és Hialuronsav - 90 db
  3. Kollagén termékek A kollagén-kiegészítők szedésének 6 legfontosabb előnye Az alábbiakban az interneten közzétett tudományos kísérletekkel és vizsgálati eredményekkel alátámasztott megállapítások találhatók, azonban ezek nem a termékeink vizsgálatából levont következtetések.
  4. Kollagén vs. kollagén: melyik típusra van szükséged?
  5. Kollagén Gyakori Kérdések

Milyen készítményt válasszunk? Kezdjük egy gyakori tévedéssel! Univerzális, mindenre jó kollagén nem létezik. Az emberi testben féle kollagéntípus található az egyes szakirodalmak eltérő adatokat tartalmaznakés mindegyik más szerepet tölt be.

Az egyik elsősorban a bőr rugalmasságának biztosításáért felel, a másik főképp a csontok és az ízületek egészségéért.

Kollagén Gyakori Kérdések

Miután az egyes kollagénkészítmények más-más típusú kollagént tartalmaznak, nem mindegy, mi a célod a kollagénszedéssel. Ettől függ ugyanis, hogy melyik készítményt érdemes választanod. Az alábbiakban a táplálékkiegészítő készítményekben leggyakrabban előforduló típusokat soroltam fel: I-es típus: főleg a bőrben, a csontokban, inakban és a szalagokban található meg. Ezt a kollagéntípust leginkább a marhakollagén és a halkollagén tartalmazza, lásd alább II-es típus: elsősorban az ízületekben és a porcokban található meg.

Bár a marhakollagén is tartalmaz II. X-es típus: elsősorban a porcokban, csontokban fordul elő, legfőbb szerepe a csont egészségének és fejlődésének segítése A bőr szépségéért tehát az 1-es és a 3-as, az ízületek egészségéért pedig elsősorban a 2-es és a es típus felelős. Mielőtt kiválasztod a Számodra megfelelő kollagén készítményt, figyelmesen olvasd el a termékleírást, és keresd meg, milyen kollagént tartalmaz! Ha fiatalosabb bőrre vágysz, a 2-es típusú kollagént tartalmazó készítményben csalódni fogsz.

És ez fordítva is igaz, ha elsősorban az ízületeid egészségének megőrzésére szeded a kollagént, csúnyán melléfogtál az 1-es vagy 3-as típusúval! A kollagén táplálékkiegészítők jellemzően marhából, csirkéből vagy halból készülnek.

melyik a legjobb kollagén gyakori kérdések

A legkomplexebb ezek közül a marhakollagén, amely legfőképp I. A csirkekollagén elsősorban II-es típusú, míg a halkollagén I-es típusú kollagént tartalmaz.

Ha tehát komplex hatásra vágysz bőr és ízületek egyarántcélszerű a marhakollagént választanod. Ha elsősorban az ízületeidre koncentrálnál, a csirkekollagén az ideális választás.

Az egyes termékek, termékcsaládok formájukban is különböznek egymástól. Leggyakoribbak a por, a tabletta, a kapszula és az ital formátumú táplálékkiegészítők. Az állag és a csomagolás módja nem befolyásolja a hatékonyságot, tehát ki-ki ízlésének megfelelően választhat a különféle termékek közül.

melyik a legjobb kollagén gyakori kérdések

A legtöbb, piacon kapható táplálékkiegészítő hidrolizált kollagént tartalmaz. A hidrolízis egy olyan kémiai folyamat, amelynek során a vízmolekulák szétszakítják a kémiai kötéseket és a vízmolekula beépül az anyagba. A hidrolízis tehát az anyagok lebomlásának egyik módja. Az alapvetően három aminosavláncból álló kollagén hidrolizálása során kisebb fehérjék, úgynevezett kollagén peptidek keletkeznek.

melyik a legjobb kollagén gyakori kérdések

A hidrolizált kollagén előnye, hogy könnyebben emészthető, jobban felszívódik, vízben oldódik, színtelen és szagtalan. Ha a bőrön keresztül egyáltalán fel tud szívódni melyik a legjobb kollagén gyakori kérdések kollagén - lásd a cikk végén az arckrémes részt - ez csakis kollagén peptid formájában történhet meg, tehát a sima, nemhidrolizáltkollagén-tartalmú krémek bizonyosan csak melyik a legjobb kollagén gyakori kérdések működnek.

A legtöbb táplálékkiegészítő egyébként hidrolizált kollagént tartalmaz, de vannak kivételek, tehát érdemes alaposan elolvasni a termékleírást!

Milyen a helyes adagolás? Nem létezik olyan kutatás, amely egymagában választ adna minden, az optimális adagolással kapcsolatos kérdésre.

A szakirodalom általában napi 2.

melyik a legjobb kollagén gyakori kérdések

A szükséges mennyiség ugyanakkor attól is függ, hogy mi az elsődleges cél. A fájdalom csillapítására a szakirodalom grammot ajánl naponta [12], a bőr elaszticitásának javítására ugyanakkor már akár 2. Vigyázat, ne ess túlzásba, a kevesebb gyakran több! A legtöbb szakember egyetért abban, hogy egy hatásos kúra ideje legalább 2 hónap, ennyi idő után kezdi a nagy dózisban bevitt kollagén éreztetni a hatását.

A táplálékkiegészítők szedésén kívül természetes úton, magas kollagéntartalmú élelmiszerek fogyasztásával is hozzájárulhatunk egészségünk megőrzéséhez. Ilyen például a bőrből, csontokból, inakból, szalagokból főzött húsleves vagy kocsonya. A zselatin szintén kiváló kollagénforrás.